Sla navigatie over

BTW-verlaging voor sloop en heropbouw: een goede zaak voor Turnhout

Turnhout telt veel verouderde woningen die niet meer voldoen aan de hedendaagse normen op vlak van energie, comfort en veiligheid. In veel gevallen is het beter om deze woningen af te breken en te vervangen door nieuwe, duurzame en kwaliteitsvolle woningen. Daarom is open VLD Turnhout blij met de beslissing van de federale regering om de btw op sloop en heropbouw te verlagen van 21% naar 6% in heel het land. Deze maatregel, die geldig is tot eind 2023, is goed voor de bouwsector, de koopkracht en het klimaat.
Met deze btw-verlaging willen we mensen aanmoedigen om te kiezen voor sloop en heropbouw in plaats van te renoveren. Zo kunnen we onze woningen moderniseren en energiezuiniger maken, wat goed is voor onze portemonnee en onze planeet.
Open VLD Turnhout benadrukt ook dat deze maatregel samengaat met de Vlaamse sloop- en heropbouwpremie, die 10.000 euro bedraagt en kan worden aangevraagd bij het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap (VEKA). Deze premie geldt voor particulieren die niet in aanmerking komen voor het verlaagd btw-tarief.
Deze dubbele steunmaatregel maakt sloop en heropbouw financieel haalbaar voor iedereen. (We willen ook de administratieve last verminderen door de vergunningsaanvraag voor afbraak en herbouw te vereenvoudigen en te versnellen. Zo maken we van Turnhout een aangename en duurzame stad om in te wonen.)
Voor meer informatie over de btw-verlaging voor sloop en heropbouw, kunt u terecht op de website van de FOD Financiën. Voor meer informatie over de Vlaamse sloop- en heropbouwpremie, kunt u terecht op de website van Vlaanderen.
Meest recente berichten

Plaats als eerste een reactie

Controleer je email om je profiel te activeren

Gemaakt door Code Nation via NationBuilder